onsdag 15 maj 2024

15 maj: löslongering igen!

Vill du se en stjärna - se på mig!!! 

Jag fortsatte med löslongering på ridbanan idag igen för att Hamingja ändå skulle få röra på sig i väntan på att skavsåret läker. Varvade trav resp galopp med "gospauser" till dess hon slutat flåsa och upplägget verkade lika uppskattat av oss båda! Men i galoppen kunde jag se att hon verkade stel i höger bak, så det känns jättebra att equiterapeuten Ingebjörn kommer till Mariebäck igen redan nu på lördag så att vi kan kolla upp det! I o m detta bestämde jag att Hamingja får vila till dess så att vi inte förvärrar något. 

Vi har fått en riktig värmebölja till Luleå nu, där SMHI prognosticerat +22 grader under eftermiddagen! När jag var i Mariebäck på förmiddagen hade det "bara" hunnit bli +17 vilket redan det var "onödigt" varmt för Hamingja som fortfarande har endel vinderpäls kvar...! För min del får det dock GÄRNA vara varmt eftersom jag brukar få smärtlindring av värme! 

Inga kommentarer: