söndag 12 november 2023

Söndagspromenad

Efter gårdagens urladdning i sadeln kände jag mig egentligen för trött för att rida idag, men ville ändå ha lite ljusterapi (även om det var mulet idag) så jag åkte till Hamingja för att i alla fall ta en liten kort sväng tillsammans. Red till höger bakom vägbommen och följde först skogsvägen, men innan vi kom fram till vändplanen svängde vi ner längs skoterleden. Till att börja med trampade Hamingja på i friskt tempo. Men när vi var nästan nere vid bäcken och hon började höra porlandet från vattnet blev det tvärstopp... jag orkade inte vara tillräckligt ihärdig, så när jag försökt lirka med henne en stund utan att vi kom längre lät jag henne vända tillbaka hemåt. 

I hagen fotade jag Carolas fina Vidalin som "tog det chill" idag!

I morgon blir det ingen ridning för min del, för jag har först läkarbesök och sedan är det dags för en fjärde omgång av tramuaterapin. På tisdag har jag tid för dubbelvaccinering: både säsongsinfluensan och Covid (hör numera till riskgrupp). Men den senaste veckan har jag ju faktiskt ridit nästan varje dag så det är ju inte hela världen ifall det blir flera vilodagar den kommande veckan. 

Inga kommentarer: