tisdag 10 februari 2015

Lara styr upp det hela!



The Queen i fokus - som sig bör - medan Kronprinsessan skymtar bakom snöhögen!

Idag hade Adina tänkt rida ut på Lara, men The Queen visade sig ha andra planer! När Adina gav lång tygel för att skritta ut från gården styrde Lara istället med bestämda steg in på ridbanan! "Vi behöver träna!!!" Och Adina tyckte budskapet var tillräckligt tydligt för att genast ändra sin plan för dagen. 
Man KAN ju inte annat än älska Laras FANTASTISKA entusiasm inför all ridning - även den på ridbanan!!! 

Och detta kan väl ändå sägas ligga i linje med mitt allra första Atli-citat, från år 2000 när vi nyss flyttat till Luleå och jag första gången hade möjligheten att träna för honom. "Du ska alltid ha en plan för din ridning, men också alltid vara beredd att ändra planen!" Och det senare på samma tema: "Lyssna på hästen - den talar om vilken ridning den behöver!" Fast jag tror ju inte att Mäster Atli riktigt tänkte sig att hästen kunde visa så här "handgripligt"!!! 

Från den där första Atlikursen minns jag också - förstås - att han blev väldigt imponerad över potentialen i min Reykur! Men ingen som kände "Sir Reykur" blir väl förvånad av det?! Någonstans har jag också en gammal videofilm när Atli rider Reykur i riktigt fint arbetstempo tölt! Har ingen aning om var tyvärr... Annars hade det ju varit roligt att se och bli nostalgisk!!!

Men nu kommer ju salig Reykur här och stjäl hela showen när det var Lara det skulle handla om...!!! :-O Kan riktigt se framför mig hur arg The Queen skulle bli om hon visste! Det är ju illa nog att hon måste dela mattes uppmärksamhet med den där snorvalpen Hamingja... 

OK Lara, åter till dig! Damen tog alltså initiativ till töltträning på ridbanan. Och efter endel arbete hade de också hittat en trevlig längd på halsen med "muskelbyggartölt" och frustningar i mängd som resultat. Duktiga tjejer!!!

Inga kommentarer: