torsdag 1 augusti 2013

Galopp, galopp!



Snart har jag tagit mig igenom denna jobbvecka också - ser verkligen fram emot helgvilan extra mycket denna gång!!! Efter veckans näst sista arbetsdag åkte jag till stallet för att ge kroppen en välbehövlig dos av pulshöjande och därmed smärtlindrande träning tillsammans med min lycko-Lára.

Värmde upp med voltarbete i skritt utanför stallet (och lite "kasta toppi") innan vi än en gång red upp på skogsvägen bakom vägbommen och tränade galopp. Det märks redan att det succesivt blir lättare för henne med tekniken när jag ber henne samla sig med längd på halsen i galoppen - men riktigt JOBBIGT är det ju... och kommer förståss att fortsätta vara till dess hon hunnit bygga upp de muskler som behövs för detta.

För att hon verkligen skulle hinna jobba mjölksyran ur musklerna efter denna kraftansträngning förlängde jag den avslutande skritten en sväng ner på bilvägen också. Helt plötsligt känns det som länge sedan vi töltade... får nog bli lite av den "varan" igen under nästa ridpass!

Inga kommentarer: