måndag 25 oktober 2010

Halvering

Var hos min läkare idag. Jag har varit så nöjd över att nya medicinen faktiskt dämpar smärtan (även om den inte tar bort den) MEN den har endel biverkningar... Konstant trötthet (och med den en ganska rejäl släng av demens) har jag försökt hantera. Men nu har jag fått sådana synförändringar också... På håll har det inte varit några problem att se, men ögonen har haft problem att ställa in skärpan när jag ska läsa t ex...

Tidigare har upplägget varit att jag snabbt skulle trappa upp till maxdos (där jag är nu) och sedan ligga där några månader innan jag lååååångsamt skulle trappa ner för att hitta "lägsta effektiva underhållsdos". Men nu kom nya order: gå genast ner till halv dos och om synförändringarna kvarstår ta bort medicinen helt och hållet. Så var det med den saken. Nu får vi se hur det går.

Inga kommentarer: