lördag 19 september 2020

Lördagsmys!

Myyyysigt!!!

Idag fick jag "äta upp" att jag festade på surströmming med MANDELPOTATIS i Evas stuga igår... det är ju en anledning till att jag äter LCHF sedan många år... och efter denna "överdos" kolhydrater vaknade jag tidigt i morse med REJÄLT ont i kroppen... :-( Fast det känns ändå lite lättare att stå ut med när jag i alla fall "fått något för det" d v s jag hade ju fått njuta av surströmmingen, än när jag har jätteont utan att det föregåtts av några "utsvävningar"...!

Under eftermiddagen började smärtorna i alla fall lätta, så tillslut åkte jag ändå till stallet för att mysa lite med min häst! Hittills i veckan hade jag dessutom bara orkat rida en enda gång denna, så det kändes extra bra när det tillslut ändå blev en liten sväng ut med Hamingja i höstsolen! Och Hamingja blev jätteglad när hon fick galoppera två vändor upp till vändplanen bakom vägbommen! 

"Vilken lattjo liten pryl!!!"

Efteråt fick hon spana in den nyfikne lille Sigge, medan syrran Clara som är mer försiktig fortfarande höll sig inne i foderrummet. 

Inga kommentarer: