lördag 17 november 2018

Fartfylld fredag!


Redan fredag igen - det är inte klokt hur snabbt veckorna RUSAR fram...!!! :-O Idag var det dags att åka till bilprovningen med min bil och hästtransport (den tidigare "Láralimousinen" som inte fått något nytt namn ännu...) Det är alltid lika spännande tycker jag... men det gick bra - i alla fall nästan! Jag fick anmärkning på bilens bromsar fram trots att den precis varit på service... där får Volvo bakläxa alltså! 

Efter detta var det dags för ett träningspass med Hamingja och jag var under viss tidspress så det fick bli ett kort och intensivt pass på ridbanan. Fortsatt fokus på vår resp rumpa (pisken mot hennes och min i sadeln) samt sidförande tygeltag för att få högerbogen på plats i höger varv och vända in för ytterhjälperna i vänster varv för att uppnå samma sak där. 

Ridning är ju bara SÅ mycket svårare i praktiken än i teorin... men även om jag bara glimtvis lyckades hålla fokus på ovanstående så det går det ju betydligt bättre när jag i alla fall FÖRSÖKER...!!! 

Nu är det dags att än en gång "svida om" för nu blir det hockey! Svenska mästarna Luleå Hockey/MSSK tar emot AIK på hemmaplan i vad som kallas #REKORTMATCHEN eftersom målsättningen är att ta tillbaka publikrekordet i damligan - för det är ju i Luleå det hör hemma! Jag räknar med att det blir GRYM stämning i arenan! Be there - or be square...!!!

Edit: Vilken STÄMNING -  Coop Arena KOKADE i kväll!!! Helt fullsatt - och enligt uppgift minst ett 1000-tal som fick vända i dörren för att de inte fick plats! Publiksiffran på 6 220 personer innebar att det tidigare Sverigerekordet slogs med över 1000 personer! Rekordpubliken fick se de regerande svenska mästarna Luleå hockey/MSSK vinna mot AIK med 4-1 (skottstatistik 46-17)! WOW säger jag bara!!!

Inga kommentarer: