onsdag 26 maj 2021

På lill-lördag rider man, det är sedan gammalt!!!

 
I kväll blev det ännu ett tillfälle att repetera övningarna från helgens kurs men istället för att låna Sylvias halsring testade jag en egen som jag gjort av en båtlina vi redan hade hemma. (Jag hade först försökt köpa klätterlina, men den var slut för närvarande...) Linan visade sig dock vara lite för blank på ytan och därmed halkig så att den var svår att hålla greppet om. Så jag skyller i alla fall delvis på den för att det var svårare att komma i närheten av kurskänslan i dag... 

Men vi inledde med tydlig passtakt och avslutade med BETYDLIGT bättre takt så det gick ju i alla fall åt rätt håll! Dessutom var det inte alls lika många "giraffvarningar" idag - Hamingja verkar redan ha snappat upp att matte är väldigt mycket behagligare att ha på ryggen om man inte varje signal med skänkel eller tygel resulterar i att man blir spänd och kör upp nacken och rusar iväg...! 

Är jätteglad för att jag faktiskt redan orkat rida två dagar denna vecka - så tätt inpå en riktigt ansträngande helg dessutom...hopplösa skröppelkroppen sköter sig verkligen över förväntan i det avseendet! Men i morgon blir det i alla fall vilodag för Hamingja hennes matte, så ökar chansen för mer ridning i helgen!

Inga kommentarer: