torsdag 23 augusti 2012

Liiite trav i alla fall...



"OK, jag kan väl trava liiiite i alla fall..." säger Lára under fyrgångsfinalen. Med betoning på "lite"... Om ni tittar noga på bilden ser ni hur jag visslar febrilt för att bromsa henne. Men snart galopperade hon igen.. synd på så fin trav...!

Idag var min första riddag efter tävlingen. Igår var Lára ute i skogen med Eva och idag blev det ett liknande upplägg med mig. Red upp bakom bommen och satsade på "kasta toppi" bort till vändplanen. Sedan skrittade vi runt i skogen en lång stund innan vi travade hemåt igen. Och till skillnad från fyrgångsfinalen så tyckte hon det var helt OK att trava idag.

Jag är fortfarande JÄTTETRÖTT efter tävlingen. (Påverkas säkert också av att jag försöker lära mig sova utan sömntabletter...) Och i morgon ska jag dessutom inte sluta till lunch som jag annars gör på fredagar utan jobba HELA dagen. Så då blir det vilodag för Lára, matte får sätta huvudet under vingen tidigt och sedan SOVMORGON på lördag. Åååååååh, vad jag längtar!!!

Inga kommentarer: