söndag 13 augusti 2023

Total soppatorsk...

Bild från i tisdags, när husse kliade örat...!!!

Sista dagen på semestern idag och jag hade verkligen sett fram emot en skrittur i skogen med Hamingja, men så blev det inte tyvärr... När jag kom till Mariebäck på morgonen syntes ingen ur stoflocken till och Litlamin var så olycklig och gnäggade efter Hamingja... Även jag ropade och visslade, utan resultat. Stoflocken har en väldigt stor hage nu och jag började med att gå till delen vid kyrkan men när ingen häst syntes till där fortsatte jag ner mot bäcken medan jag då och då stannade till och lyssnade efter livstecken inifrån snårskogen för att förhoppningsvis på en hint om var jag skulle börja leta, men detta var också helt resultatlöst. 

När jag tillslut ändå gav mig in i snåren för att leta dröjde det inte länge innan all min ork var slut.... satt en låååång stund och vilade - fortfarande utan att höra ett enda ljud från Hamingja & Co - och insåg tillslut att det skulle bli en tillräckligt stor utmaning att gå tillbaka upp till stallet - jag skulle vare sig orka leta mer eller rida idag.. blev så OERHÖRT besviken... men det fick bli vila hemma resten av dagen, för i morgon är det ju meningen att jag ska orka jobba igen... Jag väntar på att få en läkartid och hoppas att det inte dröjer allt för länge nu när "hjulen" allt mer börjar snurra i samhället efter sommaren. 

Inga kommentarer: