onsdag 19 april 2023

Svettig i skritt!

Idag orkade jag ÄNTLIGEN åka till stallet igen - oj vad jag behövde det!!!

Hade hoppats kunna rida upp till vändplanen, men vägbommen var stängd så det fick bli tio minuter längs bilvägen bort mot Alviksträsk och sedan tillbaka hem via kyrkbacken. Det är svårt att tro att det bara är nio dagar sedan jag fotade bilden ovan, för sedan dess har verkligen värmen gått hårt åt snön! 

I eftermiddag var det 12 grader i skuggan, vilket märktes på Hamingja som faktiskt blev lite fuktig i pälsen av våra beskedliga 20 minuter i skritt...! :-O Hennes päls är oerhört överdimensionerad för denna temperatur - som att gå runt i tjockaste dunjackan i vårvärmen tänker jag mig... I år har "aprilväder" fått en helt ny innebörd när det i princip bara varit soligt och varmt. M a o har uttrycket fått en helt ny betydelse, på motsvarande sätt som "som ett brev på posten" resp att något "går som tåget"! 

Inga kommentarer: