måndag 10 april 2023

Smatterbandet i skogen!

Igår fick Hamingja komma ut på ridtur med Karro igen! "Mjuk, lydig och väldigt lyhörd!" var omdömet efteråt och då sträckte ju matte på sig lite extra!!! Idag var det min och Evas tur att rida. Och vi körde vidare på ett vinnande koncept: jag skrittade upp till vändplanen där jag sedan satt och vilade i solskenet medan Eva och Hamingja först drog en rejäl repa in längs skogsmaskinspåren följt av MYCKET uppskattad galopp längs skogsvägen innan jag skrittade henne tillbaka hem. 

Det var ännu en aprildag med MAGISKT vårvinterväder så det gick verkligen ingen nöd på mig när jag satt och väntade i solen och njöt av tystnaden i skogen! Fast tyst var det inte riktigt hela tiden... när Eva och Hamingja kommit tillbaka ut ur skogen och sedan försvunnit ur mitt synfält igen i riktning mot stallet SMATTRADE det verkligen till - ingen tvekan om att Hamingja hade fått en signal om att det var dags för galopp!!! Det var en VÄLDIGT nöjd Hamingja som sedan var helt nöjd med att skritta på långa tyglar med matte tillbaka hem till stallet!

Inga kommentarer: