söndag 2 april 2023

När man softar!!!

Litlamin och Hamingja myser i vårsolen!!!

När jag kom till Mariebäck idag kunde jag konstatera att det verkligen inte gick någon nöd på hästarna!!! I Hamingjas fall gäller det att fotografera på avstånd, för hon är så snabb att hoppa upp när jag när jag närmar mig... 

Litlamin lät sig däremot inte störas!

I stallet träffade jag Karro och fick en rapport från gårdagen, då hon red Hamingja på ridbanan samtidigt som Sylvia också red där, så hon fick lite "tips från coachen". "Vilken JÄTTEFIN häst hon är - så rolig att rida!!!" sa Karro och jag kunde bara hålla med!!!

För Hamingja och mig blev det favorit i repris idag, d v s en skrittur längs skogsvägen upp till vändplanen. Ännu en dag med UNDERBART vårvinterväder gjorde ju inte saken sämre!!! 

Framme vid vänplanen fick Hamingja i alla fall gå in en liiiten bit efter sin favoritstig, som nu är hårdpackat skogsmaskinspår. Bara ett 20-tal meter - men det var ju bättre än inget! (Och hon har ju fått rida där med Eva - i både trav och galopp!) 

Inga kommentarer: