fredag 20 maj 2022

Nya sommarskor!

 
Wild hair-day??!!

Idag fick Hamingja nya sommarskor! Innan dess hade jag hunnit rida en kort sväng upp bakom vägbommen. Började längs den vänstra vägen, som brukar ha haft det bästa ridunderlaget, men nu pågår avverkningar och vägen är ganska sönderkörd av skogsmaskinerna tyvärr... Men jag passade på att rida många många intervaller samlad skritt för att både bygga muskler och förhoppningsvis även lagra goda muskelminnen hos mig själv för att en vacker dag förhoppningsvis kunna använda samma ridning i tölt. 

Ett par kortare töltsekvenser fick vi ändå till på några ställen där underlaget fortfarande var bra. Och lite mer tölt blev det på de minst steniga partierna på den högra skogsvägen - samt ännu mer samlad skritt. När jag satt av utanför stallet hade jag VÅLDSAM mjölksyra och det nästan svartnade för ögonen... insåg också att jag var OERHÖRT spänd i kroppen... Men medan Hamingja fick avsluta sitt lunchhö i en box hann jag ligga och vila i Josefshallen en stund innan hovslagaren kom. Jag måste verkligen komma ihåg att både andas och slappna av när jag rider... :O

Inga kommentarer: