måndag 19 juli 2021

Måndagsmys på sommarbetet!

Hemma igen efter en härlig vecka i Umeå med mina föräldrar och syskon, så mycket sol och bad samt tjärning av fasaden på stugan i Granskärsviken stod på schemat! Efter jobbet idag ville jag förstås träffa Hamingja igen för lite härligt mys i sommarhagen! Det blåste REJÄLT nu på kvällen och efter den senaste tidens värmebölja såg hästarna verkligen ut att njuta för fulla drag av den svala och insektsfria miljön! Jag smorde Hamingja med lite sommarsalva under magen, på juvret och insidan av bakbenen, som var de enda ställen där jag kunde hitta att hon hade fått några insektsbett. Och inte ens där var de särskilt många - skönt! 

Denna vecka är jag ensam företagsrådgivare på plats på banken så det blir VÄLDIGT intensivt... men jag hoppas ändå att orken ska räcka till att snart komma igång med ridningen igen. Första steget blir dock att åka till Mariebäck och packa in hästutrustning och ridkläder i bilen. I morgon kväll får vi besök av goda vänner från Costa Rica, men på onsdag kanske...!

Inga kommentarer: