tisdag 11 september 2018

Hamingja tar kompledigt!


 Jag fick gå runt och leta lääääänge i eftermiddag innan jag TILLSLUT hittade Hamingja & Co längst ner i ena hörnet av den stora hagen. Det började dessutom regna medan jag letade, så jag hann bli ganska blöt. Och sedan visade det sig att lilla fröken trampat av sig ena framskon... Någon ridning kunde det alltså inte bli utan det var bara att ge henne "kompledigt"! Hamingja fick i alla fall följa med mig upp till stallet för lite visitation och när hon sedan fick några morötter "för besväret" verkade hon riktigt nöjd. 

Sylvia brukar kunna hjälpa till med att slå på en tappsko igen ifall man hittat skon - men tanke på hagens storlek känns den chansen närmast obefintlig... Så jag håller tummarna för att det inte dröjer allt för länge innan hovslagaren har tid att slå på en ny sko, så att jag kan rida igen! 

Inga kommentarer: