tisdag 26 april 2022

Träningstisdag!

 

Mitt tisdagsgodis!!!

Den här pinglan fick jag "hänga" med efter jobbet!!! De senaste veckornas härliga vårväder hade visserligen bytts mot ISANDE vindar... det var bara att plocka fram vinterjacka och täckkjol igen... :-O 

Jag valde ridbanan för att repetera övningarna från helgens kurs. Precis som i söndags inledde jag med från marken för att sedan sitta upp och jobba på samma sätt på volt, först i skritt och sedan tölt. Ute på spåret var det som vanligt svårast att hålla tempot i tölten nere i höger varv, så där fick jag gång på gång ställa henne utåt mot staketet för att bromsa (Atli säger ju: "ALDRIG bromsa med båda tyglarna, då får du bara en spänd häst!!!") Men när vi tillslut enats om ett långsamt tempo även i höger varv gjorde högersluta underverk för bärigheten! 

Inga kommentarer: