tisdag 1 mars 2022

Höger knä på buffén!!!

 
I dessa omvälvande tider var det EXTRA välgörande med en dos kvalitetstid - i SOLEN - tillsammans med Hamingja efter jobbet!!! Och dagens ridpass kan kanske beskrivas som en buffé där vi inledde på ridbanan där jag först i skritt fokuserade på att det var mitt högra knä som skulle hålla högerbogen på plats - med belönande passivitet direkt den kom på plats. Och sedan detsamma i riktigt långsam tölt (där halvhalter i massor kontrollerade tempot.)

När detta fungerade kändes det som att jag mest av allt behövde mental avkoppling, varför jag bestämde mig för att skritta en sväng upp bakom vägbommen. Hamingja gillar ju att gå i snö och hon kämpade tappert på trots att underlaget var förstört av skoterspår som inte höll att rida på... Men ganska snart blev matte less och bestämde sig för att rida en sväng längs bilvägen istället. 

Där jobbade jag med samling i högersluta där höger knä höll bogen på plats. Sedan försökte jag smyyyyga iväg i lååååångsam tölt (MASSOR av halvhalter med säte och skänklar!!!) När höger knä gav signal direkt hon började korta upp nacken för att sedan ge passiv belöning så snart hon längde halsen igen började tölten kännas allt trevligare! 

Vände hemmåt igen innan vi kommit till världens ände-korsningen. Hemvägen gav Hamingja lite extra energi trots det låga tempot och en ännu trevligare känsla i tölten! 

Inga kommentarer: