onsdag 15 september 2021

Hästen med stort H!!!

Så här ser hästycka ut!!!

Skröppelkroppen har satt sig ordentligt "på tvären" så jag har behövt vara hemma från jobbet några dagar... har väl (som vanligt) varit tjurig och kört på för länge, istället för att ge kroppen en vilodag redan för någon/några veckor sedan... Men här om dagen åkte jag till stallet för att i alla fall klappa lite på min FINA häst!!!

Och gissa om mitt hjärta "smälte" när saknaden uppenbarligen varit ömsesidig, för jag hann bara komma innanför grinden till hagen och ropa en gång innan Hamingja - som befann sig längst bort i hagen vid den tredje ladan - direkt satte kurs mot matte med ivriga steg!!! Då var det ju SÄRSKILT lyckat att jag tagit med mig flera äpplen, så att jag kunde "fjäska tillbaka" riktigt ordentligt!!! På frågan "Hur lycklig kan man bli av en häst?" är svaret "Hur lycklig som helst!!!"

Inga kommentarer: