måndag 11 juli 2016

Hästen som heter det hon är!

...Lycka!!! Bara åsynen av fina tjejen får mattes hjärta att slå frivolter!!!

I helgen har mina axlar och armar fått vila från hästmassage - störande hur så "löjligt lite" påfrestning kan göra mig så dålig... Vi får helt enkelt "turas om" med rehabiliteringen, Hamingja och jag. Men idag var det hennes tur igen - och till min lättnad verkade hon inte ha blivit stelare eller mer öm under dessa dagar. Alldeles i början trampade hon runt lite när jag "knådade" området uppe på korset, där hon alltid varit mest stel och öm, men snart ställde hon sig med nosen i backen och bara njöt! 

"Ella", Hremsa, Litlamin och Hamingja

Dagens STORA nyhet är annars att Hamingjas fina storasyster Hremsa (e Berserkur) nu är dräktig!!! Hremsa är bedömd med fantastiska 9,0 för långsam tölt och i kombination med superfina Freyr frá Hvoli lär avkomman bli något alldeles extra!!!

Inga kommentarer: