tisdag 10 juli 2012

Tänk att ha en egen häst...!!!


Tänk att ha en egen häst...!!! sa jag till Vadstena-kompisarnas dotter, som har just det. Men i samma sekund kom jag ju på att jag är lika lyckligt lottad! Oj, vad jag längtade efter Lára nu när vi var bortresta! Så det har verkligen varit perfekt att ha henne hemma några dagar så att jag kunnat umgås med henne nästan dygnet runt, trots att det samtidigt varit mycket att fixa runt huset och trädgården. 



Redan på måndag kväll red jag en sväng - för att känna hur hon kändes efter sin "nära Atli-upplevelse". I o m att hon tränats av honom tre dagar på rad ägnade jag mig mest åt lite lösgörande övningar, ifall hon var lite öm och stel i musklerna. Och hon, som alltid är så fantastisk att rida, var förståss inte mindre fantastisk efter hans "genomgång"!




Lite galopp blev det också - en mkt lösgörande gångart. Och Lára älskar ju dessutom verkligen att galoppera! Men hon blev snabbt flåsig i värmen så hon fick nöja sig med bara några kortare intervaller. 

Inga kommentarer: