onsdag 10 november 2010

Magsjuka...

Det går ju bra det här... INTE!!! Men förkylningen har lindrats betydligt och hörseln är nästan återställd. Ont ska med ont fördrivas?!

Tur att vi tog oss till pyramiderna den här gången - så behöver vi inte göra fler resor till Egypten. Fast i o f s klarade min mage Egypten - det är kanske Sverige den inte tål?!

Idag ringde dessutom min handläggare från Försäkringskassan och sa att de tänker dra in min sjukersättning... Att jag har svårt att orka med att jobba 75 % - får verkligen kämpa för att ta mig igenom de sista timmarna varje dag - indikerar tydligen inte på något sätt att det skulle vara problem för mig att jobba heltid...

Har dessutom tvingats plocka bort min nya medicin helt p g a synförändringarna den medförde... Tyvärr räckte det inte att bara trappa ner...

...och Feykir-stackarn halkar fortfarande omkring i slitna sommarskor... Nej, det går inte så bra det här... :-(

3 kommentarer:

Sue sa...

Nu får vi hoppas att the bottom is nådd och att det bara kan bli bättre.. Krya på dig! kram Sue

Anonym sa...

Det låter som ni har haft en skön resa, krya på dig nu från förkylning och magont.

Själv har jag det jättekämpigt nu, blir så när vintern kommer. Jag går på smärtmedicin i Sunderbyn och träffar en sjukgymnast en gång i veckan, arbetsterapeut en gång i veckan, läkare ibland och har bassängen där 2 gånger i veckan. Utöver det så träffar jag en ortoped då tån jag stukade för drygt 2 år sen fortfarande inte är bra. Sen väntar jag på tid till MR av hjärnan då hela vänster sida av kroppen håller på lägga av, har även remiss till en neurolog sen.

Vi ska åka till Thailand i januari 3 veckor, och hoppas jag blir lite bättre, men som det känns nu så är min tid med hästarna över :(

/Jonna

Anna sa...

Så kämpigt du verkar ha det Jonna... men det verkar ju som att de tillslut försöker hjälpa dig i alla fall. Hoppas nu att ni får en riktigt, riktigt härlig semester i Thailand!