söndag 4 december 2022

Vad vore livet utan vänner - och hästar??!!

Min häst!!!

Tack vare vännen Eva som följde mig till stallet idag samt gjorde i ordning Hamingja före och efter orkade jag skritta ut 15 minuter i ett vinterparadis med ett tunt lager nysnö på marken och rimfrost i träden! Medan jag vilade i Josefshallen kunde Eva - tack vare Monica och Vidalins spår i snön - rida "nya Torrbergsrundan" så att Hamingja fick röra på sig mer ordentligt. Och när jag sedan såg min svettiga och NÖJDA häst i stallet kändes det ju nästan som att jag också fått rida Torrbergsrundan!!! 

Styrkt av detta och av många uppmuntrande ord från de fantastiska vännerna i stallet laddar jag nu för att orka med nytt stallbesök - och förhoppningsvis mer ridning - SNART!!! 

Mariebäcks jultåg i Avan 2021

Det verkar förresten som att Hamingja kommer att få vara med i Mariebäcks jultåg i Avan i år trots att Eva inte har möjlighet - och då känns det ju som att jag är med på ett hörn även fast jag ännu inte är i skick att orka med de timmar i sadeln som det innebär! Boka alltså in Avans Julmarknad söndag 11 december då Mariebäcks jultåg rider i kortege genom byn kl 11-12! En sådan kulturinstitution vill ni verkligen INTE missa!!! Och kom i stämning genom att kolla fler bilder från jultåget anno 2021 här!

Inga kommentarer: