onsdag 28 december 2022

Dag 2 på rehab-lovet!

 MERA ridning - fast mindre...!

När maken kom hem igår efter ett maratonpass på sjukhuset (han åkte före 07 och var inte hemma förrän kl 19) och jag alldeles Hamingja-hög berättade att jag ridit (=åkt häst) 40 minuter påminde han om att fysioterapeuten ordinerat fyra 15-minuterspromenader per vecka och tryckt på att det var bättre att orka flera kortare pass under en vecka än färre pass som är längre... Så idag var jag faktiskt JÄTTEFÖRSTÅNDIG och red "bara" 30 minuter! Och jag får väl faktiskt erkänna att jag även idag var alldeles yr av trötthet efteråt... så jag ska nog försöka vara ÄNNU mer förståndig framöver. Men oj vad jag LÄNGTAR till dess jag orkar rida mer "på riktigt" igen!!!

Hemkommen från stallet åt jag lunch och låg sedan och vilade en stund innan jag gav mig av till badhuset här i Gammelstad för efterlängtad värmebehandling i deras ångbastu. Tyvärr visade det sig att den precis hade havererat, så det blev en liten stund i bubbelpoolen (min kropp tål dock inte bubblor så bra så jag måste vara försiktig) och sedan en längre stund i den vanliga bastun. När jag sedan var på väg ut såg jag att de satt upp en skylt i receptionen att ångbastund var ur funktion och hörde två kvinnor som precis kommit in utropa: "NEEEEEEJ - det är ju för ångbastuns skull vi kommit hit!!!" så jag är uppenbarligen inte ensam om att gilla den! 

Inga kommentarer: