onsdag 29 september 2021

Alla vägar leder till Torrbergsvägen!

 
"MOT TORRBERGSVÄGEN!!!"

Idag såg jag inte till några älgjägare när jag körde till stallet (eller när vi red upp till vänster bakom vägbommen) så med reflexvästen på som extra säkerhet vågade jag mig på att rida genom skogen bort till Torrbergsvägen. Efter några inledande galopper var Hamingja lika nöjd som vanligt med att få "terrängskritta" genom skogen och över kalhygget. På Torrbergsvägen blev det ytterligare några galopper till skoterleden mot Ale. 

När vi vänt hemåt töltade vi längs Torrbergsvägen för att sedan skritta (och trava lite) samma väg tillbaka hem. Det märktes att Hamingja hunnit sätta mycket vinterpäls nu för hon blev VÄLDIGT flåsig... jag skulle verkligen behöva klippa henne på halsen innan Sylviakursen på lördag, för känner jag Sylvia rätt kommer redan uppvärmningen vara minst lika ansträngande som dagens ridpass...!  :-O

Inga kommentarer: