måndag 4 mars 2024

Måndag 4 mars


Idag var hovslagaren i Mariebäck och snyggade till Hamingjas fötter! Efteråt red jag 40 minuter på ridbanan. Det var blött och slaskigt så jag höll mig till skritt med olika övningar för att aktivera bakbenen. Kom ihåg hur jag under en Atlikurs fick skritta och tölta längs spåret och lägga in vändningar för ytterhjälperna för att bibehålla bärigheten. Väldigt effektivt! 

Nu blir det nog inte ridning för mig igen förrän på lördag. I morgon tisdag har jag kvällsfodringen och på onsdag behöver jag nog vila mig i form inför Smärtrehab på Garnis i Boden som drar igång torsdag-fredag. Ser verkligen fram emot att få komma igång med det!!! Men jag lär ju vara REJÄLT trött efter varje heldag i Boden! Förhoppningsvis kan Lisa rida på fredag så då får Hamingja röra på sig i alla fall!

Inga kommentarer: