lördag 9 mars 2024

Lördag med renvarning


 Med renvarning i området runt Mariebäck (tror det är första gången jag varit med om att en flock renar uppehållit sig där) var det lite spännande att ge sig ut med Hamingja idag... med plogvallarna finns det ju väldigt få ställen där man kan flytta sig från vägen... Janne höll dock på att röka renkött (!!!) så jag hoppades att doften skulle hålla renarna på avstånd. Efter två galopper i kyrkbacken skrittade vi längs bilvägen en sväng i riktning mot Alviksträsk och tillbaka - totalt 40 minuter. 

Torsdag-fredag har jag haft väldigt intensiva men inspirerande dagar när Smärtrehab på Garnis Rehab i Boden drog igång! Jag kände mig verkligen förväntansfull innan - och det var också mycket givande!!! Men VÄLDIGT uttröttande - förutom dagens ridtur kommer jag nog inte att göra många knop i helgen... En utförligare rapport om Garnis rehab kommer framöver!

Inga kommentarer: