fredag 2 juni 2023

Hamingja- OCH Evaeffekten!!!

MIN!!! 

Idag förbarmade sig Eva över mig, följde med till stallet och gjorde i ordning Hamingja så att jag fick RIDA (=åka häst)!!! Vid dessa tillfällen brukar vi ju göra så att jag först skrittar 15-20 min medan Eva promenerar med, sedan rider Eva Hamingja en sväng så hon får springa lite och avslutningsvis skrittar jag henne hem igen. Men idag fick jag rida HELA tiden - 45 minuter - till höger bakom vägbommen och en riktigt mysig sväng in i skogen!!! SÅ VÄLGÖRANDE för själen - det här behövde jag VERKLIGEN!!! Och för dem som ev oroar sig för Eva så kan jag lugna er med att hon promenerade med hela tiden - och hade BÅDE säkerhetsväst och hjälm, så det hela var VÄLDIGT tryggt och säkert!!! :-D (Och min puls var som mest 113 så även fysioterapeuten skulle ha varit nöjd!)

Igår sammanställde jag sjukintyg, korrespondensen med Försäkringskassan m m och skickade till en jurist som tidigare jobbade på Försäkringskassan men slutade p g a alla utförsäkringar för att nu istället hjälpa folk att överklaga besluten till Förvaltningsrätten. Jag hade precis fått ett nytt sjukintyg som visar att min läkare bedömer att jag behöver fortsatt sjukskrivning 25 % fram till min semester (7/7). Hon har dessutom skickat remiss till Smärtrehab för att se om de kan göra något för att lindra min smärta. En sådan remiss var på tal redan för ganska många år sedan, men då tog de bara emot personer som var sjukskrivna på heltid, så jag var "för frisk". Men nu har de tydligen ändrat så att även en deltidssjukskriven kan få hjälp där. Med tanke på personalläget i vården antar jag att det tidigast kan bli aktuellt någon gång i höst, så det är bara att fortsätta kämpa så länge... Och efter en "Hamingja-upplevelse" som idag känns det lite lättare!

Inga kommentarer: