måndag 20 juni 2011

TACK för hjälpen!!!





Idag kan man behöva drömma sig bort med en sådan här bild - från vår resa till Maldiverna 2008. Det har nämligen regnat konstant HELA dagen. När jag kom hem i em kunde jag konstatera att vi fått 30 mm i regnmätaren - and still counting...






Åkte till jobbet efter stallet, inställd på att bygga ny - större - hage till Feykir. Insåg att jag glömt Woodfieldrocken hemma, men trodde att jag i alla fall hade en regnjacka i stallet. Väl där visade det sig att även den måste ha följt med hem vid något tillfälle... Det fick bli softshelljacka utan huva - den skulle väl ge ett litet skydd mot vätan i alla fall. Hade jag bara haft lite schampo hade jag kunnat få en automatisk hårtvätt! Sedan upptäckte jag till min glädje att Sylvia och KG redan byggt hagen till Feykir - i regnet! TACK!!! Alltså blev det bara en stunds pyssel med ögonstenen - men jag hann ändå bli ganska blöt. Han verkade dock tillfreds med livet, i sin utökade hage!

Inga kommentarer: