torsdag 6 oktober 2022

Med Eva i stallet!

 

Idag fick jag sällskap av Eva till stallet då hon agerade chaufför, hästskötare och beridare. Och inte minst "god man" åt mig genom att hela tiden påminna "Du ska ju inte göra något med armarna!" (Jag har en dryg vecka kvar på restriktionerna avseende vänsterarmen - inte lyfta något och inga stora rörelser - så att elektroderna från pacemakern till hjärtat hinner växa fast ordentligt. Något som inneburit att jag överansträngt högra arm och axel - i o f s lätt gjort när man har fibromyalgi - så nu behöver jag vara väldigt försiktig med den också...) 

När vi hade promenerat så långt som matte orkade red Eva iväg en sväng på Hamingja som fick TRAVA - gissa om lilla fröken blev lycklig över att ÄNTLIGEN få springa lite??!! Det var spetsade öron och MASSOR av frustningar medan hon visade Eva sina Solvalla-ambitioner! 

Inga kommentarer: