fredag 3 april 2020

Ääääääääääntligen!!!


 I KVÄLL HAR JAG FÅTT TRÄFFA HAMINGJA!!! När jag åkte hemifrån för första gången på nästan två veckor åkte jag - förstås - till Mariebäck! Jag skulle kvällsfodra och tänkte att det var ett perfekt tillfälle att "testa kroppen" med lite lätt fysisk ansträngning för att se om jag håller på att vara frisk nu tillslut. Och detta vid en tidpunkt då risken att jag skulle träffa någon som skulle kunna bli smittad - ifall jag inte är frisk utan viruset bara "tagit paus" - skulle vara minimal. (I o m att jag aldrig varit så sjuk att jag behövt sjukhusvård har jag ju inte heller fått ta något covid-test så jag vet ju inte om det är den jag haft... Men man ska ju utgå från det så länge man inte har ett negativt testresultat och agera därefter.)

Det var SÅ underbart att få se min häst igen!!! Och det verkade faktiskt vara ömsesidigt, för Hamingja tog t o m en paus från maten för att jag skulle klia henne bakom örat en stund!!! Mer lycklig kan väl en matte inte bli??!! Nu håller jag tummarna stenhårt för att det INTE ska bli ett hälsomässigt bakslag i morgon utan att jag SNART kan orka rida en sväng t o m...!!!

Inga kommentarer: