torsdag 26 oktober 2023

Cool häst på torsdagsterapi!!!

MIN!!! ♡

Vad gör man en gråmulen dag med ett glest snöfall, i princip vindstilla och ett par minusgrader? Mitt tips: hugg tag i närmaste flygledare och åk till stallet!!! Som vanligt i dessa sammanhang tog jag på mig uppgiften att värma upp Hamingja, denna gång genom att skritta till vänster bakom vägbommen upp till vändplanen och tillbaka. Det var Eva som föreslog denna väg eftersom Hamingja blev rädd när jag red där igår. Men vem behöver vara rädd när man har en flygledare med sig?!? Min modiga häst var hur avslappnad som helst nästan hela vägen, bara vid ett tillfälle reagerade hon på något och stannade, men snart fortsatte hon på samma avslappnade sätt.

Justering av stiglädren vid ryttarbytet - Eva är aaaaningen längre än jag! ;-)

Ready for take off!

Vädret var faktiskt närmast perfekt för ridning, men inbjöd inte riktigt till att sitta ute i skogen, så jag skrittade tillbaka till stallet och väntade där medan Eva och Hamingja gav sig ut på en egen sväng. Strax innan jag överlämnade tyglarna hade vi upptäckt att det faktiskt finns ytterligare några vägar som utgår från korsningen ovanför vägbommen. Så efter att flygledaren och hästen ägnat sig åt snabbare gångarter på vägar som lämpade sig för detta tog de sitt ansvar och utforskade även det hittills okända. Vilket bl a visade sig innebära en väg som gick parallellt med "högra vägen bakom vägbommen". Lustigt att jag under alla år aldrig testat att rida i det området - men så snart Hamingja tagit med mig på denna sväng  kommer ett flygfoto från träningsappen! 

Inga kommentarer: