söndag 8 oktober 2023

Efter skrittmaraton behövdes en rejäl halvhalt

...att ge sig ut på ett tvåtimmars maraton i onsdags tog REJÄLT på krafterna - även om vi "bara" skrittade. För att använda Johans jämförelse så var det ungefär som att cykla i lugn takt två timmar i sträck. Inte så konstigt kanske att jag sedan var yr resten av dagen och de påföljande tre dagarna för trött för att rida. ..?! Men å andra sidan hade jag passat på att göra det under dagen med det bästa vädret på hela veckan - så jag hade väl bara prioriterat helt perfekt??!!

Och idag kunde jag "skrämma igång" skröppelkroppen igen så vi fick oss en terrängskritt i höstsolen. Vi red till vänster bakom vägbommen och som vanligt visade Hamingja VÄLDIGT tydligt att hon föredrog att gå i terrängen bredvid vägen! Med bara 4 plusgrader och ISANDE vindar var det extra bra att vi höll oss i skogen så vi fick lite lä!!! Vid norra Västerbottenskusten fick de lite snö här om dagen. Jag hoppas att det snart fryser till i backen här - så man kan rida även där det nu är blött - och sedan får det gärna komma någon dm vitt fluff som lyser upp i kvällsmörkret!

Inga kommentarer: