söndag 29 januari 2023

To be continued...

En "nära Hamingja-upplevelse"!!!

Hälsan fortsätter att stöka, idag mer ont i höger axel och nacke än på länge... men Johan och jag åkte till Mariebäck så att jag fick en välgörande dos Hamingja-terapi, vilket som ni vet hjälper mot ALLT!!! Och i morgon har jag ännu en hot stone-massage inbokad, vilket jag verkligen ser fram emot! Det är faktiskt det som hittills gett bästa smärtlindringen, så jag har sett till att boka tid var annan vecka ett tag framöver. Bättre användning för jobbets "friskvårdspeng" kan jag inte tänka mig just nu! 

VÄLDIGT synd på tråden... men jag tycker Hamingja är så fin på den här bilden att den får komma med ändå! 


Kortisonkuren är nu avslutad, så jag ser fram emot att förhoppningsvis sova lite bättre/mindre dåligt igen. Dubbel dos antihistamin gäller fortfarande i några dagar till, så jag ska fortfarande undvika fysisk ansträningning. Den medicinen blir man ju dessutom trött av och innebär det färre vakna timmar på natten så kan jag väl stå ut med större (medicinskapad) trötthet på dagarna ett tag till. Men skröppelkroppen har ju visat sig onödigt påhittig när det gäller nya komplikationer och i helgen har jag börjat få ont i bihålorna... To be continued, m a o... 

Inga kommentarer: