torsdag 17 november 2022

Gnistrande nära Hamingja-upplevelse!

Efter en exceptionellt varm höst var det närmast chockartat när det i morse plötsligt var -16 grader, men i kombination med den fuktiga luften var allt i omgivningen täckt med FANTASTISK rimfrost!!! Förra veckan var Eva bortrest så då tog jag mig aldrig upp på hästryggen, men nu är supergroomen åter hemma i Luleå. Och kunde idag följa mig till stallet och hjälpa mig att göra i ordning Hamingja så att jag sedan kunde skritta ut i det gnistrande landskapet! 

Både Eva och (Sylvias unghund) Svea promenerade med när jag red upp en sväng bakom vägbommen innan Eva och Hamingja fick ge sig ut i jakt på områden där underlaget tillät något högre tempo. Nu när marken är så hårdfrusen hoppas vi verkligen att det snart kommer lite snö, så att det blir bättre underlag för hästarna! För mig är det än så länge i o f s ganska lagom att skritta, men det blev lite kallt om fingrar och tår... Hamingja å sin sida verkade tycka att det ÄNTLIGEN var "svalt och skönt" för hon var VÄLDIGT pigg och såg spöken lite här och där - det hade garanterat INTE handlat om skritt ifall hon fått välja gångarten!!! 

Inga kommentarer: