tisdag 2 december 2008

Rapport från Feykir

(Här är jag med Eva och Yvonne i hagen, februari 2008.)


Eftersom jag har en matte av tveksam kvalitet har jag plötsligt fått TRE extra vilodagar på rad! Vila och vila, föresten... när man har ansvar för en hel flock och dessutom måste hålla sig skärpt så man inte missar utfodringstiderna - jag då har man ändå ganska fullt upp! Vi har ju faktiskt haft ett intensivt "ridschema" de senaste veckorna matte och jag, så jag tycker definitivt att jag gjort mig förtjänt av detta!




Det har verkligen varit "varannadagsväder" här - ena dagen nollgradigt, med blåst och nederbörd, nästa dag -15 grader och sedan en dag med nollgradigt, blåst och nederbörd... så det är väl detta som tagit knäcken på matte gissar jag...




Matte hoppas förståss att hon ska orka rida igen i morgon - då är det nämligen terminens sista ridlektion. Efter det blir det mer vila för mig, eftersom matte opereras på torsdag. Man skulle kunna säga att jag fått ett tidigt jullov! Men jag säger som Pippi Långstrump "Om jag inte får jullov börjar jag inte i (rid-)skolan!"




Inga kommentarer: